Sa alegi un nume de domeniul corect pentru pagina afacerii tale nu e un proces simplu. Alegerea potrivita poate avea un impact pozitiv neasteptat, dar alegand gresit iti poate plasa afacerea intr-un colt retras al lumii digitale. Este crucial ca domeniul sa fie usor de gasit in timpul navigarii. Alegerea “corecta” a domeniului implica mai mult decat alegerea unui URL rezonant, exista o multime de factori ce trebuie luati in calcul.
Cunoaste-ti afacerea
Intelege ce face brand-ul tau. La nivel macro stiind daca ce transmite afacerea este ludic sau serios, descriptiv sau abstract, poate oferi un filtru in a evalua optiunile. Desi subiectiv, acest lucru poate ajuta in evaluarea optiunilor domeniului.
Ia in considerare Keyword-urile
Determina printr-o analiza a keywork-urilor categoriei tale ce termeni sunt cautati si rezonanta acestora. Analiza keyword-urilor nu ar trebui sa fie principalul mod de selectie al domeniului, dar intelegand termenii si rezonanta acestora in cadrul categoriei pot reprezenta un factor important in a lua o decizie.
Ai grija la termini universali
O precautie asupra keyword-urilor este sa nu va pierdeti in categorii mari de cautare. Unul din obiectivele unui domeniu bun este de a facilita gasirea de catre persoane. Daca se alege un domeniu ce include un termen extrem de cautat riscati sa va pierdeti intr-un set imens de rezultate.
Simplitatea e esentiala
Domenii lungi, pline de keyword-uri pot interactiona bine cu motoarele de cautare, dar nu functioneaza atat de bine cu oamenii. De exemplu, orangutanhammocksandotherjunglemonkeysleepgear.com iti poate descrie integral afacerea si poate functiona eficient in cadrul cautarilor organice, dar bafta in a convinge pe cineva sa il tasteze.
Fii memorabil
Combina usorul cu memorabilul si obtii ceva puternic. Desigur, memorabilul e subiectiv, dar petrecand putin mai mult timp in a gasi ceva usor de memorat poate avea un impact tangibil asupra afacerii. Cu cat un client sau un potential client trebuie sa se gandeasca pentru a-si aduce aminte cu atat mai bine.
Care e zona geografica?
Ia in considerare care e cu adevarat zona geografica. Daca este vorba despre un restaurant ai putea beneficia din a introduce numele orasului sau al comunitatii in domeniu pentru a creste sansele de asociere cu traficul local. Daca esti o companie de nivel national sau global este indicat ca domeniul sa fie mai universal.
Fa-ti temele
Documenteaza-te asupra numelor sau termenilor luati in calcul pentru a te asigura ca nu se suprapun cu denumiri generale, competitori sau alte potentiale probleme ce iti pot aduce nereguli legale sau de competitie. Putin mai multa munca de cautare asupra acestui aspect te pot feri in timp de multe batai de cap.
Extensia potrivita
In acest moment exista sute de extensii de domenii la nivel inalt (TLD – top level domains). Iti poti alege domeniul deja existent. O lista completa poate fi gasita aici: http://data.iana.org/TLD/tlds-alpha-by-domain.txt
Si acesta lista este subiectiva, .com fiind inca standardul in materie, dar deschiderea catre alte extensii de domeniu atat relevante cat si interesante se afla la un nivel considerabil.
Exista mai mult decat un singur raspuns corect
Scopul ar trebui sa fie gasirea unui domeniu ce poate deveni primar pentru website si email. Cauta si ia in calcul si alte domenii ce pot fi greseli de ortografie comune ale domeniului principal sau altele ce se pot alinia cu afacerea ta. Nu trebuie sa exagerezi, dar inregistrarea catorva domenii aditionale nu reprezinta un cost important si pot fi un mod simplu prin care alti clienti sa te gaseasca.
Trebuie sa iei multe in calcul dar alegerea domeniului potrivit este una dintre cele mai importante decizii pe care o faci pentru afacerea ta. LOKA se afla aici pentru a-ti usura procesul, indiferent de domeniul ales.